ارتباط با ميهمانان يكي از مهمترين وظايف اخلاقي و اداري كاركنان هتل است كه در كتاب حاضر تحت عنوان "تشريفات" به آن توجه گرديده است. تشريفات، به گفتهي نويسنده، فرآيند ارتباطات غير كلامي است. نويسنده در پي آن است تا چگونگي ارتباطات غير كلامي را براي برقراري ارتباط كاملتر مدون سازد. محور اصلي كتاب، بحث استقبال و بدرقه است، زيرا به طور كلي فرآيند هر فعاليت تشريفاتي از استقبال تا بدرقه است. نويسنده با عرضهي نظريهي "استقبال ـ بدرقه" سعي بر آن دارد تا چهارچوبي عملي وذهني براي كارگزاران تشريفات ايجاد كند. مراحل تشريفات عبارتند از: استقبال، حمل ونقل، اسكان، پذيرايي، و بدرقه. هريك از اين مراحل، موضوع يك بخش از كتاب را تشكيل ميدهد. افزون بر اين فصول، فصل اول كتاب به تبيين انواع ارتباطات و فصل آخر نيز به تشريفات هتل اختصاص دارد.